Egyszerű epres mascarpone torta ehető virágokkal

Múlt hét végén eldöntöttem, hogy én biza csinálok egy ehető virágokkal dekorált tortát, mert végre virágtengerben pompázik a kert, és ezek egy része ehető is. (Plusz nagy kedvencem az Anne with an E című sorozat, és aznap valahogy én is Anne-nek éreztem magam). Szóval virágok voltak, hozzávalók kevésbé, de megoldottam. Őszintén szólva ízre semmi extra, de ha ránéztem a tortára, egyből teli szájjal mosolyogni támadt kedvem, szóval maximálisan megérte. Ugyehogyugye?

dsc08855-2_easy-resize_com.jpg

 

A torta alapját 1 csomag (18 dkg) natúr Korpovit keksz adta, amit ledaráltam, majd összekevertem 8 dkg olvasztott vajjal és kb 5 deka cukornak megfelelő édesítőszzerrel, majd a masszát egy kiemelhető belsejű, kb 22-23 cm-es pite formába nyomkodtam, és beraktam a hűtőbe. A krémhez a hűtőben talált alapanyagokat használtam, ami 25 dkg eper, kb 25 dkg mascarpone és 25 dkg krémes túró volt, amit ropotgépben pürésítettem össze 20 deka cukornak megfelelő édesítővel (ez lehet bármi, nálam negyedannyi volt) és egy kis vaníliával, majd belekevertem 2 csomag Zselatin fix-et, hogy össze is álljon. Szerencsére össze is állt elég hamar, szóval gyorsan a tésztára simítottam, és hűtőbe tettem 1-2 órára.

Amikor a torta már kihűlt, kisétáltam a kertbe, és leszüreteltem a díszítésnek valót: orgonát, árvácskát, rozmaring virágot, százszorszépet és citromfüvet, és szépen a tortára helyeztem a maradék eper társaságában. Aztán leültem, és gyönyörködtem benne egy ideig :) 

 

(Ui. figyeljetek, milyen virágokat használtok fel, és csak olyanokat szedjetek, amelyekben biztosak vagytok, hogy ehetőek!)

dsc09106_easy-resize_com.jpg

És mivel múlt héten népviseletek napja volt, ennek tiszteletére a zuramat is beöltöztettem jelmezbe a tortavágás pillanatához, amit valóban  meg kellett ünnepelni <3 

dsc09134_easy-resize_com.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://amennyitfelvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr5515653078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Amennyit fölvesz

Friss topikok

süti beállítások módosítása