Hozzáadott cukor mentes habos szilvás torta

img_7563.jpg

 

Néhány napja hátramentem a kertbe (1400 négyzetméter, szóval nem mindig jutok el a végéig), és leesett az állam, hogy mennyi szilva van az egy szem fánkon. Lelki szemeim előtt már láttam a napokig tartó lekvárfőzést - mert nekem ugye az Alföld közepén is otthoni, szatmári szilvalekvárt kell főznöm, amiben megáll a kanál -, amihez megvan minden, egy dolgot kivéve, ami a türelem. Márpedig a 12 órán át főzött lekvárhoz az kell a legjobban. Ezzel minden évben megjárom... Közben azonban azon is gondolkodtam, hogy mi mást csinálhatnék még a szilvából - ennyiből mégse legyen lekvár, mert abba beleőszülök: 

img_6753.jpg

És akkor jött a szilvás torta ötlete. Mióta kiderült az inzulinrezisztenciám, nagy kihívás tényleg jó, nem fűrészporos, de közben teljes értékű süteményeket találnom és sütnöm, de őszintén szólva élvezem a keresgélést, review-k olvasását és a kiválasztási folyamatot - azért mégiscsak marketinges vagyok, vagy mi a szösz. Na szóval, egy zsidó oldalon találtam rá erre a receptre, és egyből beleszerettem: tojáshab, gyümölcspüré vagy lekvár, és teljes kiőrlésű tészta - ahogy Eszter barátnőm mondaná: CSAMM!

Szóval nekiálltam, megsütöttem, itt-ott módosítottam, és fantasztikus sütemény kerekedett belőle.

Hozzávalók:

3 tojás, szétválasztva

250 gramm teljes kiőrlésű liszt

1 és 1/2 teáskanál sütőpor

1/2 teáskanál só

1/4 teáskanál szódabikarbóna

 200 gramm vaj, szobahőmérsékleten

65 gramm cukornak megfelelő édesítő

1 teáskanál vanília kivonat

125 gramm joghurt

Töltelék: 25 dkg cukormentes lekvár, vagy 35 dkg friss gyümölcsből főzött dzsem (ezt ízlés szerint ízesíthetjük cukorhelyettesítővel, de ha a gyümölcs elég édes, az édesítés el is hagyható)

Tojáshab: a három tojás fehérje, 100 g eritrit, csipet só

Díszítésként: aprított mandula vagy mogyoró

A tojásokat széválasztjuk, a fehérjét félretesszük a habhoz. A vajat habosra keverjük az édesítővel, a lisztet pedig összekeverjük egy másik tálban a száraz hozzávalókkal. A tojások sárgáit egyesével a habos vajhoz keverjük, majd hozzáadjuk a joghurtot és a lisztes keveréket. Nem túl puha, nehezen folyó tésztát fogunk kapni, amit 24 centis tortaformába simítunk, és sütünk 180 fokon 30 percig. Ha megsült, kivesszük, formával együtt rácsra tesszük. A sütőt felkapcsoljuk 190 fokra, a tojásfehérjét pedig kemény habbá verjük az eritrittel. A tésztára rásimítjuk a lekvárt (friss gyümölcsből is készíthetjük, ahogy az eredeti recept írja) , annak a tetejére pedig a tojáshabot, amit megszórunk kevés aprított mandulával, és még 15 percig, vagy a tojáshab barnulásáig sütjük.

img_7572.jpg

Az eredmény pedig egy fantasztikusan puha, felül ropogós, édes finomság, ami IR-eseknek is remek uzsonna, és egy termetes férfi vendégsereg minőségellenőrzése alapján is átmegy a teszteken <3 

 

img_7584.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amennyitfelvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr7615017862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Audianer 2019.08.22. 10:55:20

"Töltelék: lekvár"

Na, itt bukott el nálam a dolog. A lekvárban ugyanis nem kevés cukor van...

Audianer 2019.08.22. 11:04:20

De elkerülte a figyelmemet, hogy friss gyümölcs is lehet a töltelék úgyhogy lehet, hétvégén kipróbálom. Köszönet a receptért.

Amennyit fölvesz 2019.08.22. 11:32:03

@Audianer: Bocsánat, itt kicsit figyelmetlen voltam, mert nálam minden lekvár házi és cukormentes - vagyis hozzáadott cukormentes, mert nyilván a gyümölcs tartalmaz cukrot :) Javítom, és köszönöm!

saxonb 2019.08.22. 18:33:42

Szia, Tetszik a recept, ki fogom próbálni. Magam is IR-es vagyok sajna és az utóbbi időben próbálom átírni a kedvencebb süti receptjeimet IR-sre. Teljes kiőrlésű liszt helyett gyakran használok zabliszt + mandulaliszt kombót ami működik is de sokszor porlik a süti emiatt ezért szoktam bele tenni Xanthan Gum-ot (gőzöm sincs hogy hívják magyarul) meg jobbára nyírfacukrot használok (Xilitet) de azt meg harmadolni kell a receptben különben nagyon édes lesz a süti.

saxonb 2019.08.22. 18:36:25

@Audianer: ja ez nekem is nagy probléma. Most azzal kísérletezünk (mert a lekvárt az asszony szokta főzni) hogy nyírfacukorral készít nekem 1-2 kisebb üveggel de így sajna még a ribizli is elég folyós marad (hiába a nagy pektin tartalom). Egyébként volt itthon cukormentes szílva és az tényleg király finom volt és nem is volt tőle bajom.

Amennyit fölvesz 2019.08.22. 21:55:54

@saxonb: Xantángumi magyarul, de azt inkább tőlünk nyugatra használják, én még nem nagyon találkoztam vele magyar receptben vagy boltban - igaz nem is kerestem. Nekem a legjobban eddig a Müller drogériás teljes kiőrlésű liszt jött be, valahogy apróbb szemcsés és könnyű is vele dolgozni. Kísérletezni én annyira nem szoktam, mert ételt eldobni nem szeretek, enni azonban igen, így legtöbbször kipróbált recepteket készítek el. A kutyusaink miatt nálam a xilit az tiltólistás, a lekvárokat pedig vagy folyékony stevia-val vagy stevia+eritrittel (negyedannyi) készítem, még panasz nem volt rájuk. (A folyós lekvárral pedig 2 dolgot lehet csinálni - tovább főzni vagy még pektint vagy almát hozzáadni :))

Attilajukkaja 2019.09.06. 16:49:51

@Audianer:
@saxonb:
A valódi szilvalekvárba eredetileg sem tettek cukrot, nem véletlenül főzték 12 órán keresztül. Az édes szilva annyira besűrűsödött, hogy felesleges lett volna még cukrot is hozzáadni. Termelői piacokon, néhány cukrászdában lehet ilyet kapni.

Amennyit fölvesz

Friss topikok

süti beállítások módosítása