Pide - A török tésztahajó

Bár tudományosan nem ástam bele magam a témába, nem csodálkoznék, ha számos nemzetnek lenne egy-egy saját pizzája, azaz kelt, kenyérszerű tésztára pakolt bármije. Nekünk ugye van kenyérlángosunk, az olaszoknak pizzájuk ... a törököknek pedig van lahmacun-juk és pide-jük. A lachmacun a pizzához hasonló, de attól jóval korábbi eredetűre datálható, kerek tészta, a pide pedig hajó formájú, vastagabb, és többnyire gazdagon töltött. Mondjuk ha evésről van szó, hozzánk hasonlóan a törökök is bőkezűen bánnak az adagokkal.

img_2479.jpg

Az egész úgy kezdődött, hogy volt itthon fél kg darált marhahús, azzal kellett kezdenem valamit. Liszt és élesztő mindig van a kamrában, és nagyon ki akartam próbálni a házilag kevert törökös fűszerkeverékemet, így adta is magát a helyzet. A pide tésztájához a jól bevált teljes kiőrlésű pizzatésztámat használtam, az sosem hagy cserben :) 

Hozzávalók:

A tésztához:

500 g teljes kiőrlésű liszt (nálam Alnatura)

2,5 dl meleg víz

1 evőkanál olívaolaj

2 evőkanál natúr joghurt

1 teáskanál só

1 tasak szárított élesztő

A feltéthez:

500 g marhahús

olívaolaj

330 ml-es üveg zakuszka (ha ez nincs, akkor leturmixolt lecsókonzerv, vagy a mennyiségnek megfelelő paprika, hagyma és paradicsom, de használhatsz bármilyen szószt, amit szeretsz)

Fűszerezés: ízlés szerint só, bors, szárított zöldfűszerek (én házilag kevert török fűszert használtam, ami 6 evőkanál pirospaprika (fele lehet füstölt), 3 evőkanál szárított menta, 2 evőkanál őrölt fahéj, 2 evőkanál fokhagyma granulátum és 1 evőkanál őrölt kömény keverékéből kreáltam, és a maradékot eltettem jobb napokra)

Tetejére reszelt sajt

Elkészítés:

A lisztet összekevertem a sóval, majd hozzáadtam a meleg (50-60 fokos) vizet, a szárított élesztőt, joghurtot és olajat, és sima tésztává gyúrtam. Lefedtem, és meleg helyre tettem kelni úgy egy órára.

Míg a tészta kelt, a húst megpároltam az olajban, hozzáadtam a zakuszkát, a fűszereket, és sűrűre főztem, majd hagytam kihűlni. 

Amikor a tészta megkelt, 6 darabra vágtam, és mindegyiket hosszúkás, ovális formára nyújtottam (kb 15 centi szélesek és 25-30 centi hoszúak lettek. A tésztát úgy formáztam, hogy a széleitől 1,5 cm-re mindkét oldalán éles késsel körbevágtam, vigyázva, hogy a tészta 2 végénél hagyjak 2-3 centit, ahol nem vágom át. Ekkor a jobb oldali fülecskét a tészta bal oldalára, a bal oldalit pedig a jobb oldalára hajtottam, és a kialakult kis hajótestet megtöltöttem. (Ha ez túl bonyolultnak tűnik (nem az), akkor a tölteléket nyújtás után a tészta közepére halmozhatjuk, és ráhajtogathatjuk a tészta széleit, mintha galette-et csinálnánk.

Megszórjuk sajttal, és mehet is a sütőbe, 200 fokra, kb 15 percre (ha van grill funkciónk, az utolsó 5 percre azt is bekapcsolhatjuk). Én egyébként pizzakövön sütöttem, mert imádom a ropogós tésztaszéleket <3 

img_2512.jpg 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://amennyitfelvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr6015316894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Amennyit fölvesz

Friss topikok

süti beállítások módosítása