Az erdő illata: Tejszínes vaddisznóragu kakukkfűvel és gombával

Néhány napja nagy megtiszteltetés ért minket: Peti egyik kedves "öreg"diákja, aki egyébként vadász, megajándékozott minket egy hűtőtáskányi vaddisznó hússal. Itt a blogon ugyan elég sokat ömlengek arról, hogy mennyire szeretek enni, de be kell valljam, a vadhúst különösen imádom. Sokat agyaltam is rajta, hogy hogyan, miként készítsem el ezt a nemes húst, és első nekifutásra húsleves esszenciával kezdtem, amihez a különféle csontokat használtam fel, amiket órákig főztem rozmaringgal, kakukkfűvel és borókabogyós-babéros vadfűszerrel. Ezeken a csontokon azért volt némi hús is (egy nagy lábosnyi csonton körülbelül fél kilónyi), ami a 6 órás főzés után leomlott a csontokról, és vaj puhán és illatosan várt a későbbi felhasználásra. A puha és pulled pork-ra emlékeztető húst deszkán picit még összeaprítottam, és kedvenc kerti és vad fűszerem, a kakukkfű, és némi gomba kíséretében fantasztikus ragut főztem belőle.

 

Hozzávalók:

fél kg maradék vaddisznó, marha vagy sertés főtt hús

fél kg gomba

3 dl tejszín

kevés húsleves

1 gerezd fokhagyma

1 póréhagyma vagy 1 fej vöröshagyma

1 evőkanál mustár

kakukkfű (ha lehet, friss)

só, bors ízlés szerint

 

Elkészítés:

A hagymát üvegesre pároljuk egy kevés olajon, majd hozzáadjuk a fokhagymát. Ha már érezni a fokhagyma illatát, adjuk hozzá a felszeletelt gombát (nyilván erdei vegyes gombával a legfinomabb, de nekem csak csiperke volt elérhető), majd pároljuk puhára. Ha a gomba puha, szórjuk meg ízlés szerint kakukkfűvel, majd tegyük rá az összeaprított húst, és pirítsuk 1-2 percig. Ha a hús pirulni kezd, öntsük fel tejszínnel és 1-2 dl húslevessel, keverjük bele a mustárt, és főzzük addig, míg el nem érjük a kívánt sűrűséget. Én tésztával tálaltam, de biztos vagyok benne, hogy rizzsel vagy bulgurral, netán hajdinával is nagyon finom :) 

dsc09080_65_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://amennyitfelvesz.blog.hu/api/trackback/id/tr9815506854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Amennyit fölvesz

Friss topikok

süti beállítások módosítása